تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۹۱۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظرخواهی از متقاضیان خوزستانی طرح ملی نهضت ملی مسکن در نوع ساخت واحدها 

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان توجه به نوع ساخت‌ها و سازها را از مهمترین افق‌های سال ۱۴۰۳ برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و افزود: بنا داریم از طریق ارسال پیامک به متقاضیان، تمایل آنها را به نوع ساخت در طرح نهضت ملی مسکن مشخص و سیاست‌گذاری در شهرها نیز تا ۲ ماه آینده اجرایی شود.

میثم آذرسا به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اظهارکرد: اگرچه در گذشته عقب افتادگی‌هایی در زمینه تامین زمین مسکن ملی وجود داشت اما در ۶ ماه اخیر عزم جدی در این حوزه، ایجاد شده و طراحی‌ روی زمین‌های مورد نظر آغاز شده است.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آماده سازی ۵۴ هزار واحد مسکونی در استان انجام و قرار است تا هفته دولت ساخت این تعداد واحد آغاز شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با توجه به استقبال گسترده از طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان، برای تحقق برنامه‌های دولت در ساخت مسکن به میزان قابل توجهی نیازمند زمین هستیم.

وی توجه به نوع ساخت‌ها و سازها را از مهمترین افق‌های سال ۱۴۰۳ برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و افزود: بنا داریم از طریق ارسال پیامک به متقاضیان، تمایل آنها را به نوع ساخت در طرح نهضت ملی مسکن مشخص و سیاست‌گذاری در شهرها نیز تا ۲ ماه آینده اجرایی شود.

آذرسا با بیان اینکه در ساخت و سازهای گروهی، بخش‌ قابل ملاحظه‌ای از کار به گروه ساخت‌ها اختصاص داده می‌شود ادامه داد: بعد از تخصیص زمین به ۲ یا چهار نفر، پس از دریافت پروانه ساخت و گرفتن پایان کار، خود افراد می‌توانند ساخت منازل را مدیریت کنند.

از هر پنج نفر متقاضی جوانی جمعیت در کشور یک نفر خوزستانی است

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار متقاضی و تایید نهایی حدود ۱۱ هزار نفر از آنها در طرح جوانی جمعیت استان خوزستان بیان کرد: به طور میانگین از هر پنج نفر متقاضی جوانی جمعیت در کشور یک نفر خوزستانی است.

بر اساس این گزارش طی مدت چهار سال باید ۲۸۰ هزار واحد مسکن در استان خوزستان ساخته شود.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای صنعتی در استان خوزستان پیش‌بینی شده و مراحل ساخت اولین «صنعت شهر» کشور با سه هزار واحد در ماهشهر آغاز شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار